Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


1. előadás (2009.02.10.) - Reklámozás gyakorlata - K2-csoport

2009.02.10

1.ea.

Kampánytervezés menete

 

Kép

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kampány: koncentrált piacbefolyásoló tevékenység adott időszakra.

Reklámkampány: megszokottól, az általánostól eltérő, annál többet jelentő, meghatározott céllal, tudatosan, előre meghatározott időben és területen kifejtett akció.

Kampánytervezés alapelvei (5M):

  • Mission –  célok
  • Money – pénz, költségvetés
  • Message – üzenet
  • Measurement –  mérés, kutatás
  • Media – média, médiumok, eszközök

Kampányköltség:

  • Médiahely megvásárlása (akár 80%-a is lehet az összköltségnek),
  • Gyártási költség,
  • Ügynökség díjazása.

Médiatervezés: a kampánytervezés azon része, melyben:

  • a reklámcélokból kiindulva,
  • a körülmények figyelembevételével
  • meghatározásra kerülnek a médiacélok, a médiastratégiák,
  • s ez alapján a felhasználandó médiumok köre,
  • valamint a konkrét ütemezés egy adott kampányban.

A médiakiválasztást befolyásoló tényezők:

  • a termék,
  • a célcsoport mérete, összetétele, kora,
  • a költségvetés (mennyi pénz áll rendelkezésre adott idő alatt, pl. egy év alatt)
  • versenytársak aktivitása, magatartása (ha a vállalat piackövető, utánozzuk a versenytársakat),
  • kreatív megfontolások,
  • sürgősség, foglalási lehetőségek (rugalmasság: a kampány elkészítés és médiában való megjelentetés időpontjában közelsége),
  • jogi korlátozások (pl. alkohol- és cigaretta hírdetési lehetőségei törvényszegés nélkül),
  • szinergia,
  • a  médium tulajdonságai.

Kampány ütemezése

  • Mikor kerül a termék a piacra?
  • Mikor lesz elegendő mennyiségbn elérhető a termék az üzletben?
  • BTL-elemekkel összehangolás (ATL-eszközök pl.reklámfilm összehangolása a bolton belüli vásárlásösztönző eszközökkel)
  • Szezonalitás figyelembevétele (az év két főszezonra, tehát a karácsony előtti időszakra és a tavaszi hónapokra kell összpontosítani, illetve a „buzz” = „zsongás” közepette kitűnni a versenytársak közül.
  • Konkurrens aktivitása.

A reklámkampány dinamikája

  • Folyamatos: adott időszak alatt a reklám költségei vagy mennyisége állandó mértékű.
  • Szakaszos: bizonyos időszakokban nem folyik reklámkampány.
  • Pulzáló: folyamatosan hírdet a hírdető, de időnként többet / kevesebbet.
  • Csökkenő: adott időszak alatt egyre csökkenő reklámköltségekkel vagy mennyiséggel hírdet.
  • Emelkedő: adott időszak alatt egyre növekvő reklámköltségekkel vagy mennyiséggel hírdet.
  • Csapongó

Médiakutatás

  • Fontos szerep jut a számadatoknak!
  • Pl. példányszám, olvasókör, olvasói összetétel, televízió adó nézettsége, rádió hallgatottsága
  • Médiafogyasztói szokások megismerése!

Médiamutatószámok:

1.   Médiumok jellemzésére

2.   Kampány jellemzésére

3.   Költséghatékonyság vizsgálatára

 

1. Médiumok jellemzésére

 

a)      RPI (Reach per Issue): elérés megjelenésenként:

  • Azon személyek száma, akik rendszeresen olvassák az adott sajtóterméket.
  • Megadható: abszolútszámban vagy viszonyszámként
  • Viszonyszámként: általában a teljes lakossághoz vagy célcsoporthoz viszonyítunk.
  • Tehát: (rendszeres olvasók száma / összes személy) * 100
  • vagy
  • (célcsoportba tartozó, rendszeres olvasók száma / célcsoportba tartozók száma) * 100

b)      BR (Broadest Readership): legnagyobb olvasottság

 

c)      R (Rating): nézettség

 

d)      SHR (Share): közönségarány

vissza
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.